17 December 2011

Jenis Sabun yg Sesuai

Salam semua,

Hari ni saya nak story pasal sabun yg sesuai ok untuk mommies kat sana nak basuh CD si manja tu. Mudah nak cari kat luar tu. Yg penting 1 cycle, hanya pakai 1/4 penutup saja ye.. :)

1) Pureen H-A-D


ok, saya pakai sabun ni sejak mula-mula beli cd dulu. Murah je, kat Manjaku ade jual, harga dia RM17.90. Bole pakai dlm 2 bulan camtu. Lepas basuh, CD kt akan berbau 'bersih'!!

2) Lunacare by Lunatots


Ok, yg ni pulak sabun yg khas dicipta oleh Lunatots. Sabun ni khas untuk basuh CD yer.. saya tak jual, kalau  nak beli, klik website die yer :)

3) Kiddie Wash by Cosway

dan ini satu lagi hasil dari kajian saya. Yg ni pun sesuai untuk basuh CD yg comel tu. Tak silap saya harga dia RM13.90 kot.. (Betulkan saya kalau salah ya)

4) Sunlight


Eh, ni sabun basuh pinggan??? Pahal pulak sesat sini?? hahah.. Yg ni kite skali skala je pakai ye, untuk strip wash CD.. :)


Yang kat bawah ni pulak saya tunjukkan sabun yg tak sesuai untuk basuh CD yea.. Saya tatau nape, sbb tak penah cuba n atas bacaan di net, menyatakan bahawa sabun-sabun di bawah ini adalah tidak sesuai. So, kalau sayangkan CD, jgn cuba2 ye.. tapi kalau untuk basuh baju baby bolehlah!!! Kang kene saman pulak.. :)
  Pureen A-B-D


Nappi Kleen

ok.. till then ~~

No comments: