08 December 2011

Pengalaman Pertama

Saya dah tahu pasal CD ni sebenarnya dah lama sgt... rasanya tahun 2006/2007 kot.. mase tu belum kawin lg n even lum tunang lg rasanya.. tp sbb byk kawan2 dah kawin masa tu, tgk fotopage (mase tu zaman fotopage berleluasa) diorg, byk yg berjinak2 dgn CD ni. 


Tak silap saya, mase tu harga CD ni ya ampunnnn... mahal sungguh.. kalau mase tu tak silap saya la, Coolababy kot, rasanya RM40++. Sorila kalau sy silap, tp rasanya brand ni kot.. Memang mahal la.. Dengan nak kena pre-wash yg berkali-kali tu lagi. Mak aihh.. susah betul sy rasa. Lepas tu, info pasal CD tu cam lenyap begitu sahaja sbb tak minat nak amik tau pun kan.. Belum kawin la katakan.. :)


Sampai la saya dah beranakkan Muaz pada tahun 2009, agak2 mase die 5 or 6 bulan kot. Saya kan hanta die kat Mak Ngah saya jaga, so anak die sepupu saya la kan. Sepupu saya tu, pakaikan anak die CD, mase tu kesedaran tak timbul lagi pasal taksub sgt dgn huggies yg cutting die cantik tu. Bila sepupu saya tu tunjukkan CD Babyland die, saya mcm tak heran pun, dlm hati lagi ada kate, "Nak wat ape? takde keje cari keje.." hehehe... sadis giler kan?? Bile masuk toilet die, nmpk la dlm baldi die ade insert, tunggu time nak basuh.. Bole ingat lg tau!! Jgn memain... :p


Sekarang ni, bile dah anak kedua, Luqman.. die dah nak masuh 11 bulan dah pun, baru kesedaran sy dtg.. Taktau mcm mane bole dtg.. Tp rasa saya la, sy ade baca blog Dr. Halina (wife astronaut kt tu..), die start tny2 pendapat pasal CD.. bile baca, terus saya berminat nak cuba, n ade tny my bestfriend Raja Maizatul if die ade CD-ing anak die tak.. Sekali mmg seru nak smp la katakan, mmg die full CD anak die, mcm sy full BF luqman, sy nak cube full CD die pulak.. So lepas die bg info-info pasal CD, esok nye terus sy order online 6 keping, 3 hari lepas tu, sy pun transform Luqman dr full DD ke full CD. Pampes die bulan lps ade lg. :) 


Sehat die takde nappy rash tau!! Ade sekali tu, sy saje je pakai kan die DD yg balance2 tu, esok dah kene rash.. :( sian... tp dh letak ubat, kejap tu dah elok n dah takmau berpaling ke DD dah..


Pasal nak basuh, mmg nmpk macam leceh je kan?? Tapi percaya lah, CD ni langsung tak memudaratkan tahap kepenatan kite okeh... Biar je washing machine tu buat kerja die, apa yg kt kene buat ialah bilas n jemor je CD tu bile washing machine dah siap pusing.. :)


Sekarang ni, tgh nak kumpul Happy Flute XL untuk Muaz pulak!!



2 comments:

Atie.Rashid said...

oo... kutuk aku ye.. apepun CD ni mmg bagus, menjimatkan :)

nizafauzi said...

tak kutuk weh!! mase tu tak cukup ilmu! haha :)